Beskrivelse af læri gstilbud 4. se ester på bør ekirurgisk afs it H7, H. C. A derse s Bør e - U gehospital OUH. Te a: Sygepleje – Situatio sbeste t ko u ikatio i sa spil ed patie t og borger, pårøre de og fagprofessio elle i og på tværs af sektorer Mål for læringsudbytte (viden, færdigheder, kompetencer) Forslag til aktiviteter og kliniske metoder der muliggør den studerendes læring Forslag til litteratur Læring i praksis Kan udvise ansvarlighed og holde sig fagligt ajour ud fra en forståelse for og identifikation af egne læreprocesser og udviklingsbehov (k) Kan mestre relevante studie- og arbejdsmetoder til at opsøge, vurdere og fortolke empiri, teori og forskningsmetoder og deltage i innovations-, udviklings- og forskningsarbejde (f) Den studerende udarbejder individuel studieplan i samarbejde med klinisk vejleder med inddragelse af læringsindhold læringsredskaber læreprocesser, udviklingsbehov og strategier feedback/evalueringer studieaktivitetsmodellen (samarbejde) selvevaluering af tidligere læringsaktiviteter obligatorisk studieaktivitet aftaler om deltagelse i praksisfællesskabets aktiviteter døgnet rundt Introduceres til og anvender relevante studiemetoder for semestret Deltager i Intro og brand, patient- og arbejdssikkerhed http://www.ouh.dk/wm393669 E-læring Brandskole gennemføres, hvis det er mere end et år siden den sidste praktik på OUH Gennemfører ved første praktik-/arbejdsdag på OUH nedenstående tavshedspligt/tavshedserklæring. Fremviser udskrift af mail på gennem førelse med henblik på at drøfte den lokale praksis for tavshedspligt http://www.ouh.dk/wm467772 Opdaterer løbende sin viden på aktuelle områder ift. pleje- og behandlingsopgaver hos egne patienter Søger selvstændigt viden i form af artikler, dokumenter i infonet og andre databaser, vurderer den indhentede videns egnethed i forhold til plejeopgaven Studieaktivitetsmodellen http://www.ouh.dk/wm493586 OUH pjece: Praktiske oplysninger til sygeplejestuderende http://www.ouh.dk/wm404823 OUH pjece: Rammer for læring til sygeplejestuderende http://www.ouh.dk/wm404823 Studiemetoder på Uddannelse og kompetenceudvikling hjemmesiden http://www.ouh.dk/wm493936 Frederiksen, K. og Glinsvad, B. (red) 2014. ” Fag - Grundbog i sygepleje ” . 1. udg., Kbh.: Munksgaard s. 259-282 Nykjær, V 2013. Præ og postoperativ sygepleje. I Hundborg,S og Lynggaard,B (red) Sygeplejens fundament . Dansk sygeplejeråd. Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck Hall, E. 2007, Familie og sygepleje – i går, i dag, i morgen. Tidsskrift for sygeplejeforskning 3 s.3-9 1 Sygepleje 5 ECTS – Sygdomslære 1 ECTS – Farmakologi 1 ECTS – Folkesundhed 1 ECTS – Sundhedspædagogik 1 ECTS – Kommunikation 1 ECTS OUH – Uddannelse og kompetenceudvikling – KFIU
Print
Download PDF fil