Beskrivelse af læringstilbud i 2. semester på OUH, Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus, afd. H7 Tema: Sygepleje - klinisk beslutningstagen i stabile og komplekse pleje- og behandlingsforløb. Mål for læringsudbytte Forslag til indhold/opgaver Forslag til aktiviteter og kliniske metoder der muliggør den studerendes læring Forslag til litteratur Læring i praksis Kan udvise ansvarlighed ud fra en forståelse for og identifikation af egne læreprocesser og udviklingsbehov (k) Sygeplejeprocessen med fokus på pleje- og behandlingsforløb Har viden om og kan reflektere over menneskets anatomi, fysiologi og patofysiologi samt har viden om farmakologi relateret til patienter og borgere i stabile og komplekse pleje- og behandlingsforløb (v) Aktivt ekspliciterer egne læreprocesser og udviklingsbehov i samarbejde med vejleder Deltager aktivt i praksisfællesskabets aktiviteter døgnet rundt Anvender relevante studiemetoder i forhold til semestrets mål for læringsudbytter Deltager i plejen sammen med en sygeplejerske og reflektere over handlingerne Udarbejder og justerer individuel studieplan i samarbejde med klinisk vejleder ud fra studieaktivitetsmodellen Deltager i aften-, nat og weekend vagter, som planlægges i samarbejde med klinisk vejleder Introduceres til og anvender studiemetoder, herunder mindmaps, praksisbeskrivelser, refleksion individuelt og på tværs af afsnit. Deltager aktivt i plejen af Anvender refleksionsmodel: Vurderi g af komplekse børn med henblik på at ko pleksitet i kli isk sygepleje med henblik på at vurdere graden af kompleksitet i identificere graden af kompleksitet i patientens helbredstilstande, helbredstilstand, patientsituationen samt patientsituationer og patientforløb patientforløb Arbejde målrettet med at tilegne Deltager i plejen af et ortopædkirurgisk barn sig anatomi, fysiologi, sygdomslære Deltager i plejen af et abdominal kirurgisk barn og biokemi relateret til det kliniske uddannelsessted H7 Med til at dispenserer medicin samt kender virkning og bivirkning til smertestillende medicin – samt foretage patientidentifikation Studieaktivitetsmodellen (findes i semesterbeskrivelsen for 2. semester) Den kliniske generelle studieplan H7 Den individuelle studieplan H7 Studiemetoder på UDA s hje eside http://www.ouh.dk/wm241677 H.C. Andersens Børnehospitals hjemmeside Nielsen, Oluf F. Bojsen-Møller, Mette J., 2012. Anatomi og fysiologi Hånden på hjertet 1. udg., kbh: Munksgaaard. Kbh. Link til studiemetode ved brug af Refleksionsmodel: Vurdering af kompleksitet i klinisk sygepleje http://info.ouh.dk/dwn590751 Steen Olesen, Anne Dalgaard m.fl.(2010) Ortopædkirurgi.“ygdo slære og sygepleje Sygeplejeprocessen som studiemetode http://www.ouh.dk/wm241677 Sygepleje 7 ECTS – Sygdomslære 2 ECTS – Farmakologi 1 ECTS – Forskningsmetodologi 1 ECTS – Ernæringslære 1 ECTS - Mikrobiologi 1 ECTS – Anatomi, fysiologi og biokemi 1 ECTS – Organisation, ledelse og jura 1 ECTS 02.02.21 1
Print
Download PDF fil