Beskrivelse af læringstilbud i 6. semester på OUH H56 grønt team Tema: Selvstændig professionsudøvelse – mono - og tværprofessionelt i og på tværs af sektorer - I stabile, akutte, komplekse, kronisk, rehabiliterende og / pallierende pleje- og behandlingsforløb Mål for læringsudbytte Forslag til indhold/opgaver Forslag til aktiviteter og kliniske metoder der muliggør den studerendes læring Forslag til litteratur Læring i praksis Kan udvise ansvarlighed ud fra en forståelse for og identifikation af egne læreprocesser og udviklingsbehov (k) Kan anvende forskellige studiemetoder i tilrettelæggelse af egen læring samt herunder indgå i forpligtende samarbejde med andre Har viden om og kan analysere på baggrund af videnskabsteori, forskningsmetode og modeller til evaluering, kvalitetssikring og - udvikling, samt relatere denne viden til forsknings- og udviklingsarbejde i professionspraksis i en konkret praksis (v) At den studerendes skaber sammenhæng mellem læringsstrategi og personlig arbejdsmåde i klinisk undervisning Læringsforløb tilrettelægges med inddragelse af alle fire kategorier i studieaktivitetsmodellen herunder anvendelse af studieaktiviteterne informationsteknologi og digitale læremidler. Den studerende udarbejder individuel studieplan i samarbejde med klinisk vejleder med inddragelse af studieaktivitetsmodellen, herunder aftale i forhold til: brug af praktikportal læringsredskaber læreprocesser og udviklings behov feedback/evalueringer og selv-evaluering ift. egne læringsaktiviteter læringsindhold obligatorisk studieaktivitet og prøve studieaktivitetsmodellen selvevaluering af tidligere læringsaktiviteter Introduceres til og anvender relevante studiemetoder i forhold til semestrets mål for læringsudbytter og reflekterer kritisk over egen læreproces Introduceres til afdelingens sygeplejefaglige værdigrundlag Funktionsbeskrivelse for sygeplejerske i HCABU Strategi for sygepleje, OUH Strategi for sygeplejen HCABU, Anette Lund Den generelle studieplan H56 grønt team Den individuelle studieplan H56 grønt team Studieaktivitetsmodel fra generel studieplan H56 grønt team Afsnit H56 hjemmeside http://www.ouh.dk/wm370037 Studiemetoder på Uddannelse og kompetenceudvikling hjemmesiden http://www.ouh.dk/wm493936 Frederiksen, K. og Glinsvad, B. (red) Fag - Grundbog i sygepleje. 1. udg., Kbh.: Munksgaard s. 259-282. Deltager aktivt i praksisfællesskabets aktiviteter i aften-, nat og weekend. Planlægges i et samarbejde med klinisk vejleder. Søger selvstændigt viden i form af artikler, dokumenter i infonet og andre databaser, vurderer den indhentede videns egnethed i forhold til problemstillinger inden for sygeplejerskens virksomhedsområde. Deltager i Intro og brand, patient- og arbejdssikkerhed http://www.ouh.dk/wm393669 Overordnede strategier på OUH https://intra.ouh.rsyd.dk/org/strat/Sider /default.aspx ” Sygeplejersker H.C.Andersen Bør ehospital, Fu ktio s eskrivelse” http://infonet.regionsyddanmark.dk/?Do kID=149689. Sygepleje 20 ECTS – Sygdomslære 1 ECTS – Forskningsmetodologi 1 ECTS – Kommunikation 1 ECTS – Etik, Filosofi og Religion 1 ECTS – Anatomi, fysiologi og biokemi 2 ECTS – Organisation, ledelse og jura 4 ECTS OUH H56 Grønt team/ 29/07 2021/HVM 1
Download PDF fil