Beskrivelse af læringstilbud i 4. semester på OUH H56 grønt team Tema: Sygepleje – Situationsbestemt kommunikation i samspil med patient og borger, pårørende og fagprofessionelle i og på tværs af sektorer Mål for læringsudbytte (viden, færdigheder, kompetencer) Forslag til aktiviteter og kliniske metoder der muliggør den studerendes læring Forslag til litteratur Læring i praksis Kan udvise ansvarlighed og holde sig fagligt ajour ud fra en forståelse for og identifikation af egne læreprocesser og udviklingsbehov (k) Kan mestre relevante studie- og arbejdsmetoder til at opsøge, vurdere og fortolke empiri, teori og forskningsmetoder og deltage i innovations-, udviklings- og forskningsarbejde (f) Den studerende udarbejder individuel studieplan i samarbejde med klinisk vejleder med inddragelse af læringsindhold læringsredskaber læreprocesser, udviklingsbehov og strategier feedback/evalueringer studieaktivitetsmodellen (samarbejde) selvevaluering af tidligere læringsaktiviteter obligatorisk studieaktivitet aftaler om deltagelse i praksisfællesskabets aktiviteter døgnet rundt Introduceres til og anvender relevante studiemetoder for semestret Den generelle studieplan H56 grønt team Den individuelle studieplan H56 grønt team Studieaktivitetsmodel fra generel studieplan H56 grønt team Afsnit H56 hjemmeside http://www.ouh.dk/wm370037 Studiemetoder på Uddannelse og kompetenceudvikling hjemmesiden http://www.ouh.dk/wm493936 Deltager i Intro og brand, patient- og arbejdssikkerhed http://www.ouh.dk/wm393669 E-læring Brandskole gennemføres, hvis det er mere end et år siden den sidste praktik på OUH Gennemfører ved første praktik-/arbejdsdag på OUH nedenstående tavshedspligt/tavshedserklæring. Fremviser udskrift af mail på gennem førelse med henblik på at drøfte den lokale praksis for tavshedspligt http://www.ouh.dk/wm467772 Opdaterer løbende sin viden på aktuelle områder ift. pleje- og behandlingsopgaver hos egne patienter Søger selvstændigt viden i form af artikler, dokumenter i infonet og andre databaser, vurderer den indhentede videns egnethed i forhold til plejeopgaven Frederiksen, K. og Glinsvad, B. (red) Fag - Grundbog i sygepleje. 1. udg., Kbh.: Munksgaard s. 259-282. Overordnede strategier på OUH https://intra.ouh.rsyd.dk/org/strat/Sider/default .aspx ” Sygeplejersker H.C.Andersen Børnehospital, Fu ktio s eskrivelse” http://infonet.regionsyddanmark.dk/?DokID=14 9689 1 Sygepleje 5 ECTS – Sygdomslære 1 ECTS – Farmakologi 1 ECTS – Folkesundhed 1 ECTS – Sundhedspædagogik 1 ECTS – Kommunikation 1 ECTS 29-07-2021.OUH H56 Grønt team/HVM
Download PDF fil