Læringstilbud i 6. semester på afsnit H2 på OUH, Odense Universitetshospital Tema: Selvstændig professionsudøvelse – mono ‐ og tværprofessionelt i og på tværs af sektorer ‐ I stabile, akutte, komplekse, kronisk, rehabiliterende og / pallierende pleje ‐ og behandlingsforløb Mål for læringsudbytte Forslag til indhold/opgaver Forslag til aktiviteter og kliniske metoder der muliggør den studerendes læring Forslag til litteratur Læring i praksis Kan udvise ansvarlighed ud fra en forståelse for og identifikation af egne læreprocesser og udviklingsbehov Kan anvende forskellige studiemetoder i tilrettelæggelse af egen læring samt herunder indgå i forpligtende samarbejde med andre Har viden om og kan analysere på baggrund af videnskabsteori, forskningsmetode og modeller til evaluering, kvalitetssikring og ‐ udvikling, samt relatere denne viden til forsknings ‐ og udviklingsarbejde i professionspraksis i en konkret praksis At den studerende skaber sammenhæng mellem læringsstrategi og personlig arbejdsmåde i klinisk undervisning Læringsforløb tilrettelægges med inddragelse af alle fire kategorier i studieaktivitetsmodellen herunder anvendelse af studieaktiviteterne informationsteknologi og digitale læremidler. Den studerende udarbejder individuel studieplan i samarbejde med klinisk vejleder med inddragelse af studieaktivitetsmodellen, herunder aftale i forhold til: brug af praktikportal læringsredskaber læreprocesser og udviklings behov feedback/evalueringer og selv ‐ evaluering ift. egne læringsaktiviteter indhold obligatorisk studieaktivitet og prøve udviklingstiltag til implementering i afsnittet Introduceres til og anvender relevante studiemetoder i forhold til semestrets mål for læringsudbytter og reflekterer kritisk over egen læreproces Introduceres til afdelingens sygeplejefaglige værdigrundlag ‐ Familiecentreret, funktionsbeskrivelse for sygeplejerske HCAB, ‐ Strategi for sygeplejen, OUH Deltager aktivt i praksisfællesskabets aktiviteter i dag, aften, nat og weekend. Planlægges i et samarbejde med klinisk vejleder. Studieaktivitetsmodellen i generel klinisk studieplan 2017 http://www.ouh.dk/wm493586 OUH pjece om praktiske oplysninger til sygeplejestuderende http://www.ouh.dk/wm404823 OUH pjece om rammer for læring til sygeplejestuderende http://www.ouh.dk/wm404823 Studiemetoder på Uddannelse og kompetenceudvikling hjemmesiden http://www.ouh.dk/wm493936 Frederiksen, K. og Glinsvad, B. (red) 2014. Fag ‐ Grundbog i sygepleje. 1. udg., Kbh.: Munksgaard s. 259 ‐ 282. Søger selvstændigt viden i form af artikler, dokumenter i infonet og andre databaser, vurderer den indhentede videns egnethed i forhold til problemstillinger indenfor sygeplejerskens virksomhedsområde. Deltager i Intro og brand, patient ‐ og arbejdssikkerhed http://www.ouh.dk/wm393669 E ‐ læring Brandskole gennemføres, hvis det er mere end et år siden den sidste praktik på OUH Sygepleje 20 ECTS – Sygdomslære 1 ECTS – Forskningsmetodologi 1 ECTS – Kommunikation 1 ECTS – Etik, Filosofi og Religion 1 ECTS ‐ Anatomi, fysiologi og biokemi 2 ECTS – Organisation, ledelse og jura 4 ECTS Irene Borg Hædersdal, 01.08.18 Side 1
Download PDF fil