Sydbanks 10 leveregler Vi vil forblive en uafhængig bank Derfor søger vi at tiltrække aktionærer, som ønsker langsigtet værdiskabelse. Og ikke dem, der søger en hurtig gevinst. Vi tror på ordentlighed Derfor sætter vi etik før profit og har en ansvarlig tilgang til udlån. Og anbefaler ikke problematiske produkter til vores kunder. Vi vil konstant styrke vores brand og omdømme overfor alle interessenter Derfor kommunikerer vi konsekvent om vores mål, strategi og politik både internt og eksternt. Og ændrer ikke i vores kommunikation, før vi ændrer vores mål eller strategi. Vi har en unik position i den danske bankverden, hvor banken både kan udnytte stordriftsfordele og være tæt på kunderne Derfor holder vi fast i centraliseret risiko- og omkostningsstyring og decentraliseret områdestruktur med fokus på den nære relation. Og forsøger ikke at fjerne den menne- skelige kontakt med vores kunder. 1 10 9 8 7 6 2 3 4 5 Vi bygger på relationer Derfor opbygger vi langsigtede relationer med nye og eksisterende kunder og vokser med deres behov. Og går ikke på kompromis med vores risikoprofil eller forretnings- mæssige standarder. Vi tror, at der også i fremtiden vil være efterspørgsel på bankydelser Derfor investerer vi i at opnå den bedste position og det bedste omdømme på lang sigt. Og reagerer ikke på kortsigtede udsving i aktiemarkedet. Vi har opnået ekspertise og skabt relationer ved at rådgive mellemstore og store virksomheder, privatkunder og Private Banking-kunder Derfor fortsætter vi med at udbygge vores tilbud til disse kunder. Og prioriterer ikke kundegrupper, vi ikke har erfaring med. Vi leverer en konkurrencedygtig forrentning af egenkapitalen til gavn for aktionærerne Derfor tilstræber vi at have en egenkapitalfor rentning, der dækker kapitalomkostningerne. Og søger ikke størst mulig indtjening på kort sigt på bekostning af investering i kompetencer og serviceydelser. Vi skal konstant være nytænkende Derfor investerer vi i dokumenteret værdiskabende teknologi som fast follower. Og stirrer os ikke blinde på teknologiens muligheder, men tager udgangspunkt i kunderne og medarbejdernes behov. Vi skal konstant reducere driftsomkost ningerne, samtidig med at vi forbedrer vores kundeservice og lever op til øgede krav fra myndighederne Derfor investerer vi løbende i at sænke driftsomkostningerne. Og undlader at fyre vores dygtige medar- bejdere på grund af konjunkturudsving. Årsrapport 2023 31
Download PDF fil