Opsætningsfejl i Online Banking Vi har konstateret og rettet en opsætningsfejl i Online Banking i samarbejde med vores itleverandør, Bankdata. Fejlen har potentielt medført, at der i nogle særlige tilfælde kan være risiko for brud på Databeskyttelsesforordningen, og sagen er derfor indberettet til Datatilsynet. Fejlen berører udelukkende kunder, der har tilføjet en privatkonto til virksomhedens Online Banking-aftale. Som følge af fejlen har brugere af virksomhedens Online Banking i særlige tilfælde kunnet se betalingsoplysninger vedrørende den tilknyttede privatkonto, uden at vedkommende har haft formel fuldmagt hertil. Du er kun berørt af dette, hvis du aktivt har brugt virksomhedens Online Banking til at oprette betalinger på din private konto. Typisk vil de oplysninger, som de tilknyttede brugere af Online Banking har kunnet se i systemet, være begrænset til navnet på modtageren af betalingen, beløbets størrelse samt en dato. Det har ikke været muligt for nogen at disponere over konti uden fuldmagt. Vi anslår, at cirka 0,5 % af brugerne af Online Banking er berørt af fejlen. Kontakt Hotline, hvis du har problemer Der kan være sket ændringer i din virksomheds Online Banking, som følge af at vi har rettet fejlen. Det gælder også brugere, som ikke er berørt af fejlen. Hvis du oplever problemer med Online Banking, er du meget velkommen til at kontakte Hotline på 74 37 25 10. Har du spørgsmål til databeskyttelsesreglerne, kan du kontakte bankens databeskyttelsesrådgiver (DPO) på dpo@sydbank.dk. Vi har kontaktet de kunder, som kan være berørt af fejlen, via et informationsbrev. På grund af kompleksiteten i dataudtrækket kan der være enkelte kunder, som ikke modtager informationsbrevet.
Download PDF fil