29-07-2021 OUH H56 grønt team HVM. Tidslinje. Sygeplejerskeuddannelsen 6. Semester Tema : Selvstændig professionsudøvelse – mono- og tværprofessionelt i og på tværs af sektorer – i stabile, akutte, komplekse, kroniske, rehabiliterende og / pallierende pleje og behandlingsforløb Uge 1. Uge 2 Uge 3 Uge 4 Uge 5 Introduktion Introduktion Samarbejde Kommunikation Medicinhåndtering Mødet med den nye Klinisk Pædagogik Klinisk familie beslutningstagen Klinisk beslutningstagen beslutningstagen Dokumentation Dokumentation Introduktion Dialog, samspil og Definering af klinisk Kommunikationsmodeller E-læring medicin Individuel studieplan samarbejde med den nye beslutningstagen Samtaleredskaber Administrationsmåder Tavshedserklæring familie, patienter og Fokus på fødslen: Pædagogiske Administrationsformer Kendskab til de personale anatomi, fysiologi og interventioner Medicinregning fysiske rammer Indgå i relationer patofysiologi Undervise, vejlede og Medicinhåndtering Møde personale og andre uddannelses- søgende (kontakt, kontrakt og Observationer af og afrunding) sygepleje til mor, der Målrettet kommunikation har født informere i samspil med familien Sundhedsfremmende og Varetage medicinhåndtering i samarbejde og under Mødet med familien Kendskab til Instrumentelle sygdomsforebyggende vejledning Observerende rolle sygeplejerskens sygeplejehandlinger tiltag hos mor/far/barn af Polyfarmaci OUHs intro, brand, sikkerhed og ansvarsområde i H56 Observation af og Søge og anvende praksis-, udviklings og informativ, vejledende og Rammeordination, undervisende karakter ansvar og kompetence hygiejne incl. E- sygepleje til det nyfødte læring barn. Kort intro til infonet Sygeplejeprocessen og Cosmic Anvendelse af fagsproget forsknings viden i forhold til aktuelle problemstillinger Amning og ernæring Cosmic Mundtlig og skriftlig formidling og dokumentation Medicindokumentation Utilsigtede hændelser Opfølgningssamtale Metode: Metode: Individuel studieplan Anvende individuel studieplan med inddragelse af studieaktivitetsmodellen og praktikportalen Praktikportalen Anvende forskellige studiemetoder, PBL og læringsredskaber. Refleksion Udvise ansvarlighed i forhold til egne læreprocesser og udviklingsbehov Anvende det patientologiske perspektiv (Livssituation, reaktioner og oplevelser) Instrumentel færdighedstræning ved patienterne og opøve håndelag Indgå i forpligtende samarbejde med andre Anvende studieaktiviteter, informations teknologi og digitale læremidler Søge og anvende praksis, udviklings og forskningsbaseret viden herunder brug af kliniske retningslinjer Refleksion/feedback/evaluering og selv-evaluering i forhold til læringsaktiviteter Opfølgningssamtaler og løbende planlægning af klinikforløbet 1
Download PDF fil