1 Sygeplejestuderende 6. semester: Selvstændig Professionsudøvelse, mono ‐ og tværprofessionelt – i og på tværs af sektorer Ugeplan udarbejdet ud fra semesterplanens punkt 5: Indholdskomponenter i Klinisk Del, side 8 ‐ 10 UGE 1 (kalender uge 5/35) UGE 2 (kalender uge 6/36) UGE 3 (kalender uge 7/37) UGE 4 (kalender uge 8/38) UGE 5 (kalender uge 9/39) Introduktion Introduktion Klinisk beslutningstagen Klinisk beslutningstagen Klinisk beslutningstagen Læring i praksis Mødet med familien Samarbejde og relation Kommunikation & Medicinhåndtering Individuel studiesamtale/plan Cosmic & Infonet Intro til de fysiske rammer OUHs intro, brand, sikker ‐ hed, hygiejne incl. E ‐ læring Tavshedspligt Mødet med familien, den observerende rolle Spl. ansvarsområder og værdigrundlag Klargøring af stuer, oprydning, skyllerum osv. Dialog, samspil og samarbejde med den nye familie, pt. og personale Målrettet kommunikation Sygeplejeprocessen Patientkategorier Sygdomme på H2 Barnets normale udvikling Det kræftsyge barn Stabile, akutte, komplekse og kroniske plejeforløb Anvendelse af fagsproget Møde tværfaglige Def. klinisk beslutningstagen Kliniske observationer Familiecentreret sygepleje Livssituation, reaktion og oplevelse Knoglemarvens ‐ og blodets anatomi og fysiologi Kredsløbet Instrumentel sygepleje Søge og anvende praksis ‐ , udviklings ‐ og forsknings viden i forhold til aktuelle dokumentation Kommunikationsmodeller Samtaleredskaber Pædagogiske interventioner Undervise, vejlede og informere i samspil med familien Dokumentation, fagsprog E ‐ learning (plan2learn) Medicinhåndtering, administration, ordinationer osv. Medicinregning IV ‐ væsker Varetage medicin til en patient Utilsigtede hændelser (UTH) samarbejdspartnere problemstillinger Metode: Individuel studieplan Praktikportalen Refleksion Opfølgningssamtaler Løbende planlægning af klinikforløbet Metode: Anvende individuel studieplan med inddragelse af studieaktivitetsmodellen og praktikportalen Anvende forskellige studiemetoder, PBL og læringsredskaber Udvise ansvarlighed i forhold til egne læreprocesser og udviklingsbehov Anvende det patientologiske perspektiv (Livssituation, reaktioner og oplevelser) Instrumentel færdighedstræning ved patienterne og opøve håndelag Indgå i forpligtende samarbejde med andre Anvende studieaktiviteter, informations teknologi og digitale læremidler Sygeplejerske og Klinisk Vejleder Irene Borg Hædersdal, 2018
Download PDF fil