ris&ros Hver dag hører DSB fra hundredvis af kunder via telefon, mails og de sociale medier. Det bliver til mange spørgsmål og meget ros og ris. Se her, hvad kunderne har skrevet – og hvad kollegerne i kundecentret svarede. 3 R OM DSB Forsinkelse på vers Kære DSB Jeg vil så gerne ud og se Men nu sidder jeg her igen Nej ventetid er ikke min ven Klokken kvart i 6 jeg havde fri . Men føler at klokken snart er 10 Klokken 18:11 mit tog skulle gå Til 18:30 jeg nu vente må Mange gange i ugen det sker At toget lader sig vente og jeg sidder her Det er ikke spor hyggeligt og en smule koldt Hvorfor mon tiderne ikke blir’ holdt? Maria Goldschmidt Juel Jensen Svar: Kære Maria. Vi er glade for at ha’ dig med hver dag. Rettidighed burde være ingen sag, men når skinnerne driller, og klaveret ikke spiller, kan vi ikke køre efter behag. Dagligt vi pukler og maser, tryller og fjaser for at bringe jer frem til tiden, men når skinnerne driller, og klaveret ikke spiller, bliver det ikke før, men siden. Banen bliver løftet i år og fremover. Robust, rettid og regelmæssig – dét er forventningen herfra. Med nye signaler, nye linjer og eltog i hele landet – så kører det rigtig på skinner! Fremtidens jernbane kan du læse om her: www.bane.dk/visArtikel. asp?artikelID=19855 Vi glæder os til at se dig i toget igen! De bedste hilsner, Casper E L Michael Frederiksen Pendler dagligt fra København H til Roskilde Station Muligheden for at komme gratis på internettet har jeg ventet længe på. Det er virkelig rart, at man nu nemt kan læse nyheder eller arbejde til og fra arbejde. Før gik jeg på via telefonnettet, men det er ikke altid lige stabilt vest for København, men det er heldigvis ikke længere et problem. Derudover vil jeg sige, at IC3-togene generelt set kører efter planen. Det bedste: Det værste: »Pladsreservationen til cykel er ret besværlig, når man skal have den med IC3-toget. Det har gjort, at jeg næsten aldrig medbringer min cykel. Derudover ville jeg ønske, at der var mulighed for at få en god kop kaffe i IC3-toget. Det ville være dejligt, hvis man kunne købe sig lidt kvalitetskaffe til turen.« 14 • SEPTEMBER 2015 • IND&SE EN P E N D Tekst & Foto: Hans Christian Hauerbach Oldnordiske cykelpladsbilletter Hej DSB, Hvordan kan det være at man SKAL ringe til jeres kundeservice eller tage hen til et DSB salgssted for at bestille en cykelpladsbillet til Intercity tog? Virker da en smule oldnordisk at det ikke kan gøres online, og ikke alle stationer på strækningerne har et billetsalg (Bramming f.eks). Christian Emil Warncke Svar: Hej Christian. Det er korrekt, at cykelreservationer enten skal bestilles på 70 13 14 15 eller købes i et betjent salg på en af vores stationer. Indtil videre er det kun almindelige pladsreservationer, som kan foretages på dsb.dk og i DSB app. Vores udviklere arbejder dog på at forbedre funktionaliteten for pladsreservation både på vores DSB app, online på dsb.dk og i automaterne – vi vil nemlig meget gerne gøre det nemmere for vores kunder at bruge selvbetjening også i forbindelse med pladsreservation. De bedste hilsner, Anja DSB satte den 12. august en ordentlig bunke Orangebilletter på udsalg til 99 kroner på DSB Ung. DSB Ung I HAR LIGE VÆRET MED TIL AT REDDE MIN WEEKEND!!!. Ellers ville jeg dø af depression i ESBJERG uden mine veninder! tusind taaak stort kram og kys til den person der besluttede sig for at sænke priserne!!! Sidra Malik Over 5.000 har klikket sig ind for at læse mere om tilbuddet på Orangebilletter, og knap 200 har skrevet glade kommentarer a la Sidra Maliks herover. Klar og tydelig information Jeg befinder mig i skrivende stund i IC152 omkring Fredericia, og vil blot takke togføreren for klar og tydelig information. David Kastholm Christensen Svar: Hej David. Dejligt at høre, at du føler dig godt informeret! Jeg giver din ros videre. Fortsat god tur og aften, Pernille L. Indlæg og svar kan være forkortet af redaktionen
Download PDF fil