Læringsmål Arla Food Designer tager sit afsæt i arbejdet med elevernes innovative kompetencer i et tæt samspil med fagenes metoder og faglige indhold i madkundskab, dansk, håndværk og design samt natur/teknologi. ELEVERNE LÆRER AT: • arbejde innovativt og entreprenant • forholde sig til bæredygtighed • tænke kreativt og få nye idéer • indgå i samarbejdsrelationer og diskutere forståelser • fremstille yoghurt og emballage • teste produkter og modtage feedback fra brugerne • designe en reklame til en bestemt målgruppe • formidle ved at holde en salgstale og modtage feedback MADKUNDSKAB • Eleverne kan vurdere miljømæssige konsekvenser af madhåndtering. • Eleverne har viden om fagord, om maddeklarationer og mærkningsordningers formål og struktur. • Eleverne kan vurdere madforbrug i relation til kvalitet, hverdagsliv, æstetik og markedsføring. • Eleverne kan tilsmage og krydre maden. DANSK • Eleverne kan tilrettelægge processer til fremstilling af reklamer. • Eleverne kan argumentere og forholde sig til andres perspektiv. • Eleverne kan udarbejde multimodale tekster. • Eleverne kan fremlægge produkter for andre. HÅNDVÆRK OG DESIGN • Eleverne kan arbejde med enkle designprocesser knyttet til egen produktfremstilling. • Eleverne kan udvikle idéer fra hverdagslivet. • Eleverne kan afprøve idéer i forhold til produkters form og funktion. • Eleverne har viden om idéafprøvning i designprocesser. • Eleverne kan evaluere egen designproces og produkt. NATUR/TEKNOLOGI • Eleverne har viden om enkle principper for bæredygtighed. • Eleverne kan identificere ressourcebesparende teknologier.
Download PDF file