Side 1

29-07-2021 OUH H56 grønt team HVM. Tidslinje. Sygeplejerskeuddannelsen 6. Semester Tema : Selvstændig professionsudøvelse – mono- og tværprofessionelt i og på tværs af sektorer – i stabile, akutte, komplekse, kroniske, rehabiliterende og / pallierende pleje og behandlingsforløb Uge 1. Uge 2 Uge 3 Uge 4 Uge 5  Introduktion  Introduktion  Samarbejde  Kommunikation  Medicinhåndtering  Mødet med den nye  Klinisk  Pædagogik  Klinisk familie beslutningstagen  Klinisk beslutningstagen beslutningstagen  Dokumentation  Dokumentation  Introduktion  Dialog, samspil og  Definering af klinisk  Kommunikationsmodeller  E-læring medicin  Individuel studieplan samarbejde med den nye beslutningstagen  Samtaleredskaber  Administrationsmåder  Tavshedserklæring familie, patienter og  Fokus på fødslen:  Pædagogiske  Administrationsformer  Kendskab til de personale anatomi, fysiologi og interventioner  Medicinregning fysiske rammer  Indgå i relationer patofysiologi  Undervise, vejlede og  Medicinhåndtering  Møde personale og andre uddannelses- søgende (kontakt, kontrakt og  Observationer af og afrunding) sygepleje til mor, der  Målrettet kommunikation har født informere i samspil med familien  Sundhedsfremmende og  Varetage medicinhåndtering i samarbejde og under  Mødet med familien  Kendskab til  Instrumentelle sygdomsforebyggende vejledning  Observerende rolle sygeplejerskens sygeplejehandlinger tiltag hos mor/far/barn af  Polyfarmaci  OUHs intro, brand, sikkerhed og ansvarsområde i H56  Observation af og  Søge og anvende praksis-, udviklings og informativ, vejledende og  Rammeordination, undervisende karakter ansvar og kompetence hygiejne incl. E- sygepleje til det nyfødte læring barn.  Kort intro til infonet  Sygeplejeprocessen og Cosmic  Anvendelse af fagsproget forsknings viden i forhold til aktuelle problemstillinger  Amning og ernæring  Cosmic Mundtlig og skriftlig formidling og dokumentation  Medicindokumentation  Utilsigtede hændelser  Opfølgningssamtale Metode: Metode:  Individuel studieplan  Anvende individuel studieplan med inddragelse af studieaktivitetsmodellen og praktikportalen  Praktikportalen  Anvende forskellige studiemetoder, PBL og læringsredskaber.  Refleksion  Udvise ansvarlighed i forhold til egne læreprocesser og udviklingsbehov  Anvende det patientologiske perspektiv (Livssituation, reaktioner og oplevelser)  Instrumentel færdighedstræning ved patienterne og opøve håndelag  Indgå i forpligtende samarbejde med andre  Anvende studieaktiviteter, informations teknologi og digitale læremidler  Søge og anvende praksis, udviklings og forskningsbaseret viden herunder brug af kliniske retningslinjer  Refleksion/feedback/evaluering og selv-evaluering i forhold til læringsaktiviteter  Opfølgningssamtaler og løbende planlægning af klinikforløbet 1

    ...