Side 1

Beskrivelse af læringstilbud i 6. semester på OUH H56 grønt team Tema: Selvstændig professionsudøvelse – mono - og tværprofessionelt i og på tværs af sektorer - I stabile, akutte, komplekse, kronisk, rehabiliterende og / pallierende pleje- og behandlingsforløb Mål for læringsudbytte Forslag til indhold/opgaver Forslag til aktiviteter og kliniske metoder der muliggør den studerendes læring Forslag til litteratur Læring i praksis  Kan udvise ansvarlighed ud fra en forståelse for og identifikation af egne læreprocesser og udviklingsbehov (k)  Kan anvende forskellige studiemetoder i tilrettelæggelse af egen læring samt herunder indgå i forpligtende samarbejde med andre  Har viden om og kan analysere på baggrund af videnskabsteori, forskningsmetode og modeller til evaluering, kvalitetssikring og - udvikling, samt relatere denne viden til forsknings- og udviklingsarbejde i professionspraksis i en konkret praksis (v)  At den studerendes skaber sammenhæng mellem læringsstrategi og personlig arbejdsmåde i klinisk undervisning  Læringsforløb tilrettelægges med inddragelse af alle fire kategorier i studieaktivitetsmodellen herunder anvendelse af studieaktiviteterne informationsteknologi og digitale læremidler. Den studerende udarbejder individuel studieplan i samarbejde med klinisk vejleder med inddragelse af studieaktivitetsmodellen, herunder aftale i forhold til:  brug af praktikportal  læringsredskaber  læreprocesser og udviklings behov  feedback/evalueringer og selv-evaluering ift. egne læringsaktiviteter  læringsindhold  obligatorisk studieaktivitet og prøve  studieaktivitetsmodellen  selvevaluering af tidligere læringsaktiviteter Introduceres til og anvender relevante studiemetoder i forhold til semestrets mål for læringsudbytter og reflekterer kritisk over egen læreproces Introduceres til afdelingens sygeplejefaglige værdigrundlag  Funktionsbeskrivelse for sygeplejerske i HCABU  Strategi for sygepleje, OUH  Strategi for sygeplejen HCABU, Anette Lund Den generelle studieplan H56 grønt team Den individuelle studieplan H56 grønt team Studieaktivitetsmodel fra generel studieplan H56 grønt team Afsnit H56 hjemmeside http://www.ouh.dk/wm370037 Studiemetoder på Uddannelse og kompetenceudvikling hjemmesiden http://www.ouh.dk/wm493936 Frederiksen, K. og Glinsvad, B. (red) Fag - Grundbog i sygepleje. 1. udg., Kbh.: Munksgaard s. 259-282. Deltager aktivt i praksisfællesskabets aktiviteter i aften-, nat og weekend. Planlægges i et samarbejde med klinisk vejleder. Søger selvstændigt viden i form af artikler, dokumenter i infonet og andre databaser, vurderer den indhentede videns egnethed i forhold til problemstillinger inden for sygeplejerskens virksomhedsområde. Deltager i Intro og brand, patient- og arbejdssikkerhed http://www.ouh.dk/wm393669 Overordnede strategier på OUH https://intra.ouh.rsyd.dk/org/strat/Sider /default.aspx ” Sygeplejersker H.C.Andersen Bør ehospital, Fu ktio s eskrivelse” http://infonet.regionsyddanmark.dk/?Do kID=149689. Sygepleje 20 ECTS – Sygdomslære 1 ECTS – Forskningsmetodologi 1 ECTS – Kommunikation 1 ECTS – Etik, Filosofi og Religion 1 ECTS – Anatomi, fysiologi og biokemi 2 ECTS – Organisation, ledelse og jura 4 ECTS OUH H56 Grønt team/ 29/07 2021/HVM 1

    ...